Generalforsamling FruGurli 20. marts 2023

Punkt 4: Formandens beretning

Medlemmer

Der er 36 medlemmer ud af 41 mulige.

Bestyrelsesarbejdet

Bestyrelsen har bestået af Kjeld (formand), Ann-May (næstformand og sekretær), Per (kasserer), Kasper (webansvarlig), Jonas (uden portefølje, men projektkoordinator på regnvandsløsninger) og Solveig (suppleant – deltager i møderne).

Vi har holdt 4 bestyrelsesmøder, den 17/5-22, 20/9 -22, 02/11-22 og 01/02-2023. På møderne diskuterer vi aktuelle emner, og planlægger foreningens aktiviteter, og tilrettelægger og evaluerer arrangementer.  Ligesom vi holder et skarpt øje med foreningens økonomi!

Hjertestarter. På sidste års generalforsamling var der stemning for at undersøge muligheden for at få en hjertestarter op hos os. Bestyrelsen har arbejdet videre med sagen, og den er nu blevet sat op, og der har været afholdt et kursus i betjeningen. Det vil Ann May fortælle lidt mere om senere. Et andet gennemgående tema har været Regnvandsbede. Det vil Jonas fortælle om senere.

Gennemførte arrangementer siden sidste generalforsamling.

Gadefest den 20. august 2022. Det var en super dejlig gadefest hvor 32 af gadens beboer deltog. En stor tak til festudvalget for et veltilrettelagt program, med mange gode og nye indslag.  Også en tak til Hanne og Tom for at stille deres nye garage til rådighed.

Næste års festudvalg er Annette og Shila.

Den traditionelle julekomsammen blev ligesom sidste år erstattet af en lille festlighed i forbindelse med at vi tændte Julelys i vejtræerne den første søndag i advent kl. 17. Et hyggeligt arrangement med bobler og småkager. Der var et pænt fremmøde, og mon ikke det er kommet for at blive. I år fortsatte vi med at

have lys i træerne januar ud. Det gav lidt lys i den mørke tid, og krævede en turnus med batteriskiftning to gange om ugen. Det gik fint, så mon ikke modellen bliver gentaget til næste jul. En af lyskæderne levede sit eget liv og blinkede som et helt tivoli. Jeg tror vi var mange der prøvede at få den til at opføre sig ordentligt, men det lykkedes ikke. Så vi må hellere spare sammen til at få den skiftet ud til næste gang.

Nytårsløb: Med veloplagte og entusiastiske beboere i løbetøjet, blev nytårsløbet endnu engang en succes. Kl. 11.00 lød startskuddet til ruterne på 3 km eller 5 km. Derefter mødtes alle til afterparty i Fasanbaren, hvor der kl. 12.00 blev skålet i bobler og serveret kransekage. Der var stor tilslutning og god stemning. Tak til Shila og Solveig for et super godt arrangement.

Ved Dalum Papir, holder vi fortsat holder øje med udviklingen:

Øst for åen sker der ikke ret meget. Den lokalplan, der skal fastlægge rammerne for byggeri og grønt område øst for åen er endnu ikke på trapperne, og det vides ikke hvornår den kommer. Det betyder, at både stisystem, grønt område og byggeri lader vente på sig.

Vest for åen kan vi nu alle følge med i byggeriet. De første lejligheder er lejet ud, og der er åbent hus i lejlighederne hver onsdag fra klokken 16-17 og hver søndag fra 11.30-12.30. Området kommer til at rumme 442 boliger fordelt på:

• 20 eksklusive, New Yorker-inspirerede ejerlejligheder, (Hollænderhuset)
  • 63 rækkehuse,
  • 301 lejligheder
  • 58 seniorboliger med plads til både privatliv og fællesskab.
  • Dagligvarebutik (Netto)

Dalum Papirfabrik er nomineret til MIPM awards i kategorien Best New Development (EM for byggeprojekter, som afholdes i byen Cannes, Frankrig)

Tidsplan (gammel): De første lejligheder (marts), rækkehuse (ultimo juni) og luksuslejligheder i Hollænderhuset (august/september) klar til indflytning. Marts/april 2024 sidste lejligheder klar til indflytning. Ultimo 2023: Netto åbner.

Nu vil Jonas give en status for regnvandsprojektet, så vil Ann May fortælle lidt om hjertestarteren.

Dette indlæg blev udgivet i Generalforsamling- referat. Bogmærk permalinket.