Bestyrelsesmøde 11 juni 2014

Referat af bestyrelsesmøde – Gadeforeningen Fruens Bøge Allé og Fru Gurlis Allé d. 11. juni 2014.

1.Indbetaling af kontingent – 9 husstande har betalt.

2.Klaus – indsamling af mail-adresser er i gang.

3.Kano-klub udenfor foreningsregi – der er 5 interesserede. Ann May arbejder videre med dette.

4.Henvendelse fra Natur, Park og Vej: Der afsættes ikke ressourcer til forskønnelse af Fruens Bøge Allé/ Fru Gurlis Allé.

a.Der er dog opsat en forhindring, så f.eks. mountainbikes ikke kan køre hurtigt igennem kærlighedsstien.

5.Det er oplyst, at Fruens Bøge Station bevares.

a.Kommunen er meget imod, at stationen skal nedlægges.

b.Efter sigende er Trafikstyrelsen meget for, at stationen skal nedlægges.

c.Vi holder øje med, om det kommer op igen til diskussion, og hvis det gør, vil vi arbejde for at stationen bevares.

d.Stephanie Lose, tlf.nr. 25330982 for yderligere information – Regionsrådet/Region Syddanmark – dette samler vi op på til næste gang (Ann May)

6.Container – Klaus har talt med Odense Renovation:

a.Man kan aflevere en container gratis, hvis man har ansøgt om det. Vognmanden skal have blanketten/tilladelsen med, når han afleverer containeren.

b.Marius Petersen – 397+ moms for udkørsel og 697+moms for hjemtagning.

c.Vi afprøver det første gang til næste forår, hvor vi allerede før GF sætter en dato f.eks. en uge før Sankt Hans.

7.Dalumdagen: Der var en ’bod’ omkring muligheder for å-sti på stykket om mod papirfabrikken. Her kunne man se på et kort, hvilke muligheder der var for å-sti på begge sider af åen og man kunne give sin mening til kende til kommunen.

a.Møde d. 12.6., hvor man blandt andet drøfter de input, der kom ind på Dalumdagen. Kjeld deltager.

8.Nabohjælp.

a.Man kan tilmelde sig individuelt og invitere sine naboer/venner/genboer til at være nabohjælpere. Vi opfordrer alle til at tilmelde sig.

b.Det kunne være fint at få det synliggjort i form af et skilt fra Nabohjælp til vejen, men det kræver flere tilmeldte.

c.Vi kan bruge hjemmesiden til at oplyse om indbrud, dog ikke med navns nævnelse.

d.Der har lige været et indbrud på Fruens Bøge Allé.

i.Små fif:

1.Læg mærke til små klistermærker på postkasser – det kan være mærkning af, om huset ’overvåges’ af tyve.

2.Læg mærke til, om der ligger noget, der ikke hører til, foran huset – f.eks. en kæp, en ølflaske eller andet.

3.Læg mærke til, om din nabo har fået stillet sin cykel frem eller andet har ’skiftet plads’, når de er på ferie eller ude i weekenden, og stil den tilbage – da dette også kan være et tegn på planlagt indbrud.

e.Vi vil gerne gøre opmærksom på, hvis der har været indbrud på vejene, på vores hjemmeside – på den måde bliver vores medlemmer måske opmærksomme på, at det kan være en fordel at dele viden om f.eks. indbrud, med hinanden, så man er særligt opmærksomme i plagede perioder.

f.Shila kan måske sætte hjemmesiden op, så der sendes en mail med at ’der er nyt på hjemmesiden’, så kan alle være opdaterede.

9.Løbeklub – der er pause henover sommeren, og der meldes ud, når løbeklubben opstartes igen.

10.Sommerfesten – invitationen er rettet til af Shila, og den ligger på hjemmesiden.

a.Silja kontakter Solveig vedrørende invitation til sommerfesten – ligger på hjemmesiden.

11.Facebook – skal vi bruge facebook til noget i foreningen?

a.Vi skal nok hellere bruge vores hjemmeside, og så kan vi se hen ad vejen, om vi skal opjustere på facebook i stedet. Vi skal ikke bruge dobbelt tid på at opdatere to steder.

Silja Bjåstad.

Dette indlæg blev udgivet i Bestyrelsesmøder- referat. Bogmærk permalinket.